F.A.Q.

CareteamCloud er forhandler af det norske online firma Jottaclouds backupløsninger.

Jottacloud er online backup service for enkeltpersoner og virksomheder, der lader dig tage backup, synkronisere, gemme og dele filer fra alle dine enheder.

De uploadede data er beskyttet af en af verdens stærkeste lovgivninger om privatlivets fred, og alle dine data er gemt på flere lokationer i Norge.

Careteam Cloud varetager salg og support for vore egne kunder.

Kom i gang

Hvor lang tid tager en backup?

Hvor lang tid tager det at gennemføre en backup?
Backup tiden afhænger af flere ting; hvor mange filer du skal uploade og hvor stor båndbredde du kan uploade med.

Et hurtigt regneeksempel:
Hvis du har en upload-hastighed på 512 kbit kan du uploade op til 3MB pr. minut. Det er knap 6 timer for 1GB.
Har du for eksempel 10 GB filer (musik, billeder osv.) vil det tage op til 3 dage  at tage den første backup.

Et par eksempler:
Uploadhastighed           GB data/24 timer
512KB                                ca.     4GB
2048KB = 2Mbit               ca.   15GB
10Mbit                               ca.   70GB
50Mbit                               ca. 340GB

Se hastigheden fra din enhed til JottaClouds servere:

Efter den første store backup, skal der kun tages backup af nye og ændrede filer – så efter den første lange upload går det rimeligt hurtigt.

Sådan prioriterer JottaCloud din uploadhastighed:
Alle kunder får plads hos Jottacloud, det betyder ganske enkelt at hvis ikke der er så mange der tage backup, får du en højere uploadhastighed, og er der mange, ja så sættes hastigheden ned. Hvis du har mange filer, får du tildelt mere hastighed end hvis du har få filer.
Men der er flere parametre der er vigtige for den hastighed som du kan aflæse, vi har samlet de vigtigste herunder.

Wi-Fi eller kabeltilsluttet
Der er stor forskel på om du har din computer tilsluttet via Wi-Fi eller kabel.
Hvis du f.eks. har en 50/25Mbit forbindelse, vil du via kabel kunne opnå 25Mbit i upload, og med Wi-Fi maks 12.5Mbit.
Det er fordi at Wi-Fi ikke kan sende og modtage på samme tid, men sender først og derefter modtager data.

Få dokumentation for din hastighed.
Hvis du vil have syn for om du får den hastighed som du betaler for ved din bredbåndsleverandør, er løsningen faktisk temmelig enkel. Næste gang dit Internet synes langsomt, kan du besøge hjemmesiden: http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren/.

VIGTIGT INDEN DU TAGER TESTEN.
Testen SKAL tages med kabel tilsluttet direkte mellem din computer og dit modem/router. Ikke via Wi-Fi.

1. Sæt kablet fra din computer DIREKTE i dit modem (udenom en eventuel trådløs router eller eks. en switch)

2. Sørg for at der ikke er andre programmer der bruger Internettet mens du tester, check også at der evt. ikke er andre computere i brug på dit netværk.

3. Lav en hastighedstest på http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren/ lav den igen efter 2-3 min.

Hvis resultatet er dårligere end det du betaler for så vær opmærksom på flg.:
•  Er der andre på nettet i boligen på samme tid som du foretager testen (Alternativt se punkt 1. herover)
•  Mellem kl. 19.00-21.45 er der mest pres på Internettet, og der kan du opleve at du får mindre hastighed end lovet.

Backup / syncronisering

PC
Vejledning der viser dig trin for trin hvor nemt du kommer i gang.

Sådan kommer du i gang  – MAC
Vejledning der viser dig trin for trin hvor nemt du kommer i gang.

Sådan kommer du i gang  – IOS
Se alle funktioner i ISO Appén
Vejledning der viser dig trin for trin hvor nemt du kommer i gang.

Sådan kommer du i gang  – Android
Vejledning der viser dig trin for trin hvor nemt du kommer i gang.
Præsentationsvideo for Android Appén

Fælles for Android og IOS:
Alle billeder og videoer du tager med din iPhone eller iPad bliver automatisk kopieret op til Jottacloud. Bruger du en Android enhed tager den også backup af Kontakter, billeder, musik, videoer, SMS og MMS beskeder Det eneste du skal gøre er at tænde for “kamera-upload” i Appén, så klarer den resten. Ønsker du fuld kontrol over dit dataforbrug på mobilen, kan Jottacloud sættes op til KUN at overføre billeder når din telefon er på et WIFI-netværk.

Jottacloud uploader billederne i baggrunden, så hurtigt som din forbindelse tillader.

Hvordan tager jeg backup?

Hvordan tager jeg backup/sikkerhedskopierer jeg mapper

  • Start Jottacloud Applikationen
  • Under fanen “Backup” står der nederst “Tilføj mappe”
  • Find mappen du vil tilføje til din backup og klik på “Tilføj”

Nu er mappen en del af din backup, og afhængigt af hvordan du har sat softwaren op begyndes sikkerhedskopiereingen med det samme eller ved næste aftalte tidspunkt. Hvordan fjerner jeg en allerede markeret mappe fra min backup?

  • Start Jottacloud applikationen
  • I fanen “Backup” markerer du den mappe du vil fjerne og nederst på siden klikker du på “Udeluk”
  • Der åbnes nu en dialogboks, hvor du kan markere den eller de undermapper du vil fjerne fra backuppen.

Hvordan genopretter jeg filer/mapper fra min backup Du kan genetablere/hente alt hvad du tidligere har taget backup af, og du kan hente flere mapper og filer på samme tid. Sådan gør du:

  • I Jottacloud applikationen vælge fane nummer to “Genopret”
  • Dobbelt klik på den computer som filerne/mapperne ligger på
  • Vælg de filer eller mapper du vil hente ok klik derefter på “Start overførsel”
  • Vælg den mappe på din computer, du vil have filerne overført til
  • Klik på “Start overførsel”

Afhængigt af mængden af de filer du vil hente, kan der gå lidt tid før systemet begynder at hente filerne ned.

Hvordan tager jeg backup af en ekstern disk USB / NAS

Hvordan tager jeg backup/sikkerhedskopierer jeg en USB disk eller et NAS drev

Vigtig info!
Du kan ikke tage backup af hele disken ved et enkelt klik.
JottaCloud er opbygget således at du kn tage backup af mapper, så har du 20 mapper på dit USB/NAS drev, skal du tilføje mapperne en af gangen, i alt 20 gange.

  • Start Jottacloud Applikationen
  • Under fanen “Backup” står der nederst “Tilføj mappe”
  • Find mappen på USB disken, eller NAS drevet du vil tilføje til din backup, og klik på “Tilføj”

Nu er mappen en del af din backup, og afhængigt af hvordan du har sat softwaren op begyndes sikkerhedskopiereingen med det samme eller ved næste aftalte tidspunkt.

 

Hvordan fjerner jeg en allerede markeret mappe fra min backup?

  • Start Jottacloud applikationen
  • I fanen “Backup” markerer du den mappe du vil fjerne og nederst på siden klikker du på “Udeluk”
  • Der åbnes nu en dialogboks, hvor du kan markere den eller de undermapper du vil fjerne fra backuppen.

 

Hvordan genopretter jeg filer/mapper fra min backup Du kan genetablere/hente alt hvad du tidligere har taget backup af, og du kan hente flere mapper og filer på samme tid. Sådan gør du:

  • I Jottacloud applikationen vælge fane nummer to “Genopret”
  • Dobbelt klik på den computer som filerne/mapperne ligger på
  • Vælg de filer eller mapper du vil hente ok klik derefter på “Start overførsel”
  • Vælg den mappe på din computer, du vil have filerne overført til
  • Klik på “Start overførsel”

 

Afhængigt af mængden af de filer du vil hente, kan der gå lidt tid før systemet begynder at hente filerne ned.

Hvad er forskellen på Backup og syncronisering?

Backup:

Der tages en backup af dine data, også kaldet en 100% kopi af de mapper og filer du selv har valgt. Ændres et dokument på din computer, vil det ved næste backup helt automatisk blive kopieret op på serveren. Der gemmes de seneste fem versioner af dokumentet.

Eksempel:

Du har et Excel regneark med f.eks. dit privat budget. Du laver nogle ændringer i regnearket og gemmer det, og afslutter Excell. Pludseligt kommer du i tanke om at du har lavet en alvorlig fejl, fået slettet for meget.

Den version der ligger på din computer kan du ikke rette tilbage, men der ligger mindst 4 tidligere versioner på din backupserver, som du med ganske få klik kan hente ned på din computer igen. Sletter du en fil lokalt, vil den også blive slettet på backupserveren, men filen vil ligge i “papirkurven” på serveren i 30 dage inden den bliver slettet helt.
Du har altså en hel måned hvor du kan fortryde din handling.

Syncronisering

Der tages en kopi af dine data, også kaldet en 100% kopi af de mapper og filer du selv har valgt. Ændres et dokument på din computer, vil det også blive slettet på serveren. Nogle systemer gemmer filen i papirkurven i 30 dage. Der gemmes IKKE tidligere versioner af filer.

Del filer med andre

Sådan du deler du filer og mapper, og slår deling af disse fra igen
Se video

 

 

Ubegrænset plads

JottaCloud sælger deres produkt med “Ubegrænset plads”

I leveringsbetingelsernes $15, er der dog en vigtig pasus omkring “Fair og acceptabel brug”:

Kapitel 15. Fair og Acceptabel brug:
Vi har afklaret, at der ikke er nogen øvre grænse for, hvor meget data du kan gemme med vores “Ubegrænsede abonnement”.
Der er ikke længere et taleksempel på, hvad vi definerer som overdreven brug, men angiver, at vi i nogle tilfælde, hvor den samlede opbevaring og samlede netbrug væsentligt overstiger den gennemsnitlige brug af en Jottacloud-bruger, kan anse denne brug som overdreven.

I disse tilfælde indikerer brugen generelt, at abonnementet bruges til andet end normalt end privat brug, for eksempel at abonnementet deles af flere personer, eller at det bruges til forretningsformål, eller at det er bruges til at gemme ulovligt indhold.

Endvidere er det angivet, at disse sager behandles fra sag til sag, og at vi vil kontakte enhver bruger, som dette kan gælde for med en foreslået løsning, eller en meddelelse om handling.

 

Hjælpe videoer

Sådan installerer du Jottacloud for første gang
Se videoen på YouTube

Sådan bruger du Jottacloud på din Apple IOS enhed:
Se videoen på YouTube

JottaCloud og Outlook .pst filer

Alle online backup programmer har problemer med backup af Microsoft Outlooks datafiler, også kaldet .pst filer.
PST filen inderholder dine e-mails, kontakter og kalendere.

Problemet kommer af at mange har Outlook kørende mens der tages backup, og når et program er aktivt, låses filerne af programmet, sådan at der kan skrives de ændringer der sker i filerne.
Det betyder i praksis at selvom du har valgt “Automatisk backup” så bliver der ikke taget backup af dine .pst filer, fordi Outlook er kørende på din computer.

Hvis Outlook ikke er åbnet under backup:
Du har ikke noget problem, der tages backup af dine .pst filer.

Her er to løsninger på problemet, den lette og den automatiske.

Den lette:
Lige inden du skal væk fra computeren, til et møde eller for at spise din frokost, genstarter du din computer og logger ind.
JottaCloud starter nu automatisk (hvis ikke du selv har slået denne funktion fra) og tager backup af din .pst fil.

Den automatiske:
Jeg har fundet et gratis program der hedder “Safe PST Backup”, der kan tage backup af Outlooks .pst filer, også mens Outlook er kørende. Programmet gemmer en kopi af dine .pst filer i en anden mappe. Man tager så IKKE backup af sin primære Outlook mappe, men KUN mappen hvortil Outlookfilerne er kopieret til.
Hent programmet her: http://www.safepstbackup.com/

Eksempel:
Jeg har mine .pst filer liggende i D:\Outlook. Safe PST Backup tager backup af denne mappe hver 4 time, og gemmer filerne i mappen C:\Outlook Backup.
Jeg har samlet 3 billeder, der viser hvor enkelt programmet er at sætte op. (Klik på billedet for at se det i stor udgave)

Safe-pst_01  Safe-pst_02 Safe-pst_03

Vigtigt!
Der udsendes 3-4 gange årligt info om at SafePST kan opdateres til ny version.
Gør IKKE dette, da den så installerer betalings versionen, som kun kan bruges hvis du har betalt.

Jeg kan ikke se RAW filer på JottaCloud Appén

Dette skyldes en begrænning i Android styresystemet, og er derfor ikke relateret til JottaCloud.
Du kan dog bruge Appén “JottaCloud Photos”, hvor vi konverterer RAW filerne til et format som Appén kan vise.

Bemærkning;
Jottacloud viser i den version der er fremme (marts 2017) alle billeder fra samtlige tilsluttede computere på dit abonnement i datoroden. Det kan virke rodet. (Admin)

Hent JottaCloud Photos her:

JottaCloud og Lightroom

Alle online backup programmer har problemer med backup af filer der er i brug

Når du har Lighroom kørende, dannes der en mængde midertidige filer, og de er låst af styresystemet.
Når Lightroom møder en fil der er låst, så stopper den og kommer ikke videre, og det betyder at din backup først vil fortsætte næste gang din computer genstartes.

Det er imidlertid ganske nemt at slå mapperne med de midlertidige filer fra, således at din backup kan køre som den skal.
Følg vejledningen herunder, og marker de mapper der “IKKE” skal tages backup af.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikonerne der der viser backupstatus er forsvundet

Windows har en teknologi der hedder “overlay icons”, som gør at man kan få vist et ikon ovenpå et windows ikon.
Windows tillader op til 10 ikoner, og det giver nogle brugere problemer, hvis man installerer andet software der også understøtter “overlay icons”.

Det er ganske nemt at få ikonerne tilbage igen, og det kræver blot lidt kendskab til Windows registreringsdatabase.

Sådan gør du:
Gå til:

Klik på Startknappen/ikonet i nederste venstre hjørne.
I boksen lige over knappen/logoet skriver du “kør” uden de to “”
I den boks der åbnes skriver du “regedit”  uden de to “”

Klik dig så til mappen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\ShellIconOverlayIdentifiers

Du skal sørge for at de 3-4 Jotta mapper, står øverst, så slet dem der står ovenfor “Jotta_xx” mapperne”
Du sletter ved at “højreklikke” og vælger “Slet”
Når du har slettet dem du vil slette, lukker du blot programmet, og genstarter computeren.

(Denne vejledning kan variere en smule afhængigt af, hvilket styresystem du bruger)
I Windows 10, er de fleste af de emner, der anvendes af OneDrive og du vil ikke have tilladelse til at fjerne dem.
For at få tilladelse til at slette, skal du højreklikke på posten (eksempel:.. “OneDrive1” og klik på “Tilladelser”, klik derefter på linket der hedder  “Creater Owner”, og derefter nederst på “Avanceret”.

Du ser nu en boks der hedder “Avancerede sikkerhedsindstillinger for xx”
. Klik på “Tilføj” og skriv dit brugernavn ind og vælg “kontroller navn”. Når dit brugernavn fremkommer på listen, skal du klikke “OK” og “OK”.

Computeren skal nu genstartes, for at ændringerne træder i kraft.

Da det ikke er en fejl i JottaCloud softwaren, kan vi ikke tilbyde af afhjælpe dette, men har du ikke mod på at prøve selv, tilbyder Careteam Cloud at hjælpe dig. Det koster Kr. 250,-. Bestil hjælp her

Hvordan starter jeg JottaCloud softwaren, når det kører i baggrunden

aabn_jotta_macMac OS
For at åbne Jottacloud app, skal du trykke den lille sky ikon i øverste højre hjørne og vælg “Åbn Jottacloud programmet …”

 

 

 

 

 

aabn_jotta_pcWindows OS
For at åbne vinduet skal du klikke på ikonet med skyen i nederste højre hjørne af skrivebordet. Hvis du ikke kan se ikonet, så kan du normalt finde det under den lille pil “Vis skjulte ikoner”

 

Arkiver filer i skyen, for at spare plads på dine harddiske

JottaCloud tilbyder arkivering til opbevaring af dine data i skyen.
Data gemt i arkivet kan slettes lokalt, for at spare plads på din harddisk,  eller en anden tilknyttet ekstern disk.

Arkivering kan kun ske, når du er logget ind i via vores www.jottacloud.com/login, og filerne du ønsker at arkivere tidligere er kopieret til din backupkonto via “Backup” eller “syncronisering”

jotta_arkiv_01Det er nemt at arkivere data i Jottacloud. find de filer eller den mappe du ønsker at flytte til arkivet.

Hvis du vælger “Kopier” vil du bibeholde en kopi i Synkroniseret / sikkerhedskopierede filer og én i arkivet. Hvis du vælger “Flyt” du vil kun have kopien i Arkiv. Hvis du ønsker at frigøre plads lokalt på din harddisk, skal du normalt vælge “Move”

Når du har valgt flytte / kopiere, skal du klikke på Arkiv i det vindue, popper dette vindue op:

Du kan også vælge at gemme dine data i en af undermapperne i Archive blu klikke pågældende mappe. Brug + og – ikoner til at åbne eller lukke en mappe for at se din mappe struktur.

Klik på “Flyt / Kopier til mappe” for at bekræfte dit valg og flytte / kopiere filerne til arkivet.

 

jotta_arkiv_0Du vil få en bekræftelse tekst på toppen af siden:

 

 

jotta_arkiv_03Filerne kan nu findes ved at klikke på fanen arkiv:
PS! Det er ikke muligt at oprette automatisk arkivering, bliver du nødt til at gøre det manuelt hver gang.

Du kan uploade filer direkte til arkivet ved hjælp af Upload-funktionen på hjemmesiden, men det skal stadig gøres manuelt.

Support

Sådan laver du en logfil

Det sker at der er kunder der oplever problemer med JottaCloud softwaren.
Da alle dine data er krypteret på serveren, og de kan derfor ikke se ret meget, har Jotta brug for en “logfil” som sender informationer omkring filtyper, størrelser, mapper, backupstatus og mange andre ting.

Sådan sender du en logfil

Fjernsupport
Fjernsupport

Det sker at der er problemer med at få Jotta Cloud til at køre optimalt.
De fleste problemer løses dog ved nye versioner, der periodisk bliver vist på din skærm, men det kan ske at dette ikke er nok.

Vi har muligheden for via fjernstyring af din computer (PC/MAC) at afhjælpe problemet.
Bliver dette nødvendigt, skal du bruge et lille program som du henter ved at klikke på logoet herunder:


Fjernsupport til JottaCloud
Fjernsupport til JottaCloud

 

Sikkerhed og privatliv

2-factor login

Øget sikkerhed med 2-faktor login.

2-faktor login er et af de nye tiltag, der gør, at din kontakt med dine online services bliver mere sikker. De fleste er ret irriteret over denne sikkerheds feature, hvor du ikke bare skal huske dit kodeord, men du skal også have din telefon eller dit Nem-ID kort ved hånden, når du logger ind i f.eks. din sparekasse.

Eksempel på 2-faktor login
Nem-ID er en 2-faktor login. Først indtaster du dit brugernavn og kodeord, derefter får du adgang til næste skridt, hvor du skal indtaste det 6-cifrede tal fra dit Nem-ID kort eller fra en elektronisk nøgleviser.

Denne “ekstra sikkerhed”, når du logger på en online tjeneste bliver efterhånden brugt mange steder.

2-faktor login udbredes
Der er efterhånden flere og flere online tjenester, der benytter sig af 2-faktor login. Har du f.eks. en Microsoft konto, kender du det.

En stærk adgangkode er altid vigtig
Selv om du bruger 2-faktor login, så er det vigtigt at have en god og stærk adgangskode. En god kode består af en blanding af tal, bogstaver, store og små. Et eksempel som er nem at huske
er kodeordet enhedslisten, skrevet således: 1HedsList1″

2-faktor login hos JottaCloud
Ønsker du at sikre dine data hos Jottacloud endnu bedre, kan du aktivere 2-faktor login på din konto således:

1. Log på Jottaclouds hjemmeside
2. I øverste højre hjørne klikker du på kontonavnet, og vælger “Indstillinger” og “Sikkerhed”
3. Aktiver 2-faktor autentificering.

Herefter får du sendt en SMS  med en 6-cifret éngangskode via SMS hver gang, du logger på Jottacloud. Dette gælder både PC, Mac, Tablets og mobile apps

Sikkerhed og privatliv

Careteam Fotokurser har en partneraftale med Jottacloud i Norge.

Vi respekterer dit privatliv. De oplysninger vi har på dig, navn, adresse, adresse og mailadresse, vil aldrig blive udleveret eller solgt til tredjemand.

Jottacloud er en online backup service for enkeltpersoner og virksomheder, der lader dig tage backup, synkronisere, gemme og dele filer fra alle dine enheder. De uploadede data er beskyttet af en af verdens stærkeste lovgivninger om privatlivets fred.

Alle dine data er gemt på flere lokationer i  Norge, og er krypteret med 256bit AES kryptering (Industristandard)

JottaCloud har i Norge fået priser hvert år de seneste 3-4 år for bedste backupprodukt.

Sådan fejlmelder du

Sådan fejlmelder du

Fejlmelding

Det er vigtigt for os at du har den optimale oplevelse med Jottacloud. Computere er meget avancerede og software bliver løbende opdateret for at forbedre samarbejdet mellem styresystem, antivirus programmer o.s.v.
Oplever du en fejl, og ønsker at fejlmelde, vil det hjælpe os, hvis du fejlmelder således:

    1. Beskriv problemet du har i en e-mail og send mailen til backup@careteam.dk
      Husk at skrive hvilken version af JottaCloud du bruger, og om du er PC eller MAC bruger
    2. Vi kigger på sagen, og det “kan” ske at der skal sendes en “logil” fra din computer til JottaCloud.
      Vi kontakter dig vie e-mail, hvis du skal sende en logfil.

 

Sådan ser du hvilken version af softwaren du kører med:
Klik på det lille ikon i bunden af skærmen i højre side “1”.  På MAC er det øverst i højre side
Find JottaCloud ikonet “2”
“Højreklik” på JottaCloud ikonet, og i menuen vælger du “Om”
Du kan nu se hvilken version du bruger ex. 3.1.51.468

fejlmeld_01    fejlmeld_02    fejlmeld_07



Sådan uploader du en logfil
Åbn Jottacloud softwaren, det kan gøre ved at dobbeltklikke på JottaCloud ikonet. alternativt kan du “højreklikke” på ikonet i bunden af skærmen i højre side (PC) på MAC er det øverst i højre side.
Klik på “Åbn Jottacloud applikation”
Vælg “Indstillinger”
Placer musen ovenpå teksten “Åbn logfil placering” og tryk nu på tasten “CTRL”
Nu skifter teksten til “Opload dignostikfil til Jotta”.
“Venstreklik” på teksten, og tryk nu på “Upload”
Send en e-mail til “backup@careteam.dk”, hvor du fortæller at du har uploadet filen

fejlmeld_01 fejlmeld_03 fejlmeld_04 fejlmeld_05 fejlmeld_06

Fornyelse af abbonnement

Fornyelse af abonnement

se_e-mailEfter ca. 11 måneder modtager du en e-mail direkte fra Jottacloud, hvor de skriver at det er ved at være tid for fornyelse.
I mailen er der et link til vores shop, hvor du blot færdiggør din bestilling.

Når vi har registreret din betaling, forlænger vi din aftale og sender dig en momsfaktura som er registreret som betalt.

 

Hvis ikke du bestiller en forlængelse:
se_e-mailCa. 14 dage før modtager du endnu en mail, hvor man beder dig bestille.
På dagen for udløb af dit abonnement, spærres adgangen til din konto, i op til 90 dage.
Efter 90 dage, slettes dine data, og din konto bliver ændret til en “GRATIS” konto

Hvad siger andre om Jottacloud?

Fotmalia
Fotomalia der er en blog for fotografer skriver flg. om Jottacloud

Er det så værd at betale mere for? Ohh ja det er det helt sikkert. Jotta er klart værd at kigge på og jeg har også selv kastet mig over deres tilbud. Hastighed hastighed hastighed så kort kan det vist siges. Her kommer der for alvor fart på. Desværre er det stadig ikke fuld fart, men dog klart det bedste jeg har kunne finde til en rimelig pris.

— >Læs hele anmeldelsen her

 

Cloudrevards.net
Cloudrevards.net har en lang og meget udførlig test af JottaCloud

Jeg har brugt og testet Jottacloud nu i et stykke tid, og jeg var meget imponeret over deres hurtige upload hastigheder, selv med min maskine bliver placeret i USA. Hvis du leder efter hurtige overførselshastigheder (gennemsnit i mit tilfælde 10Mbit / s, give eller tage), Jottacloud er din app til jobbet (med et par undtagelser)

Jottacloud ønsker at efterligne Dropbox og samtidig tilbyde flere funktioner og bedre kontroller (aktivering, deaktivering af delte filer og mapper, let arkivering at frigøre noget plads). Selv om det ikke klarer sig godt på sidstnævnte, det falder en smule kort på den lethed-i-brug side af tingene.

—->  Læs hele anmeldelsen

Seneste opdateringer – Versions historik

Version 3.1.65.635
– Fjernet “Seneste” og “Links” fra Gendan-fanen.
– Tilføjede “Fotos” til gendannelse af fanen.
– Ændrede standardtilladelser til synkroniseringsmappe. Ikke tilbagevirkende kraft.
– Forbedret nogle få oversættelser.
– Forbedret konfliktfil navngivning.
– Fixed en falsk positiv konflikt.
– Løst et problem, hvor klienten ikke ville genoprette sin websocket korrekt.
– Løst et problem, hvor menuens hjælpemenu kunne blive ødelagt.
– Løst et problem, hvor checksumtråden kunne sidde fast i uendelig retrykkesløjfe.
– Løst et problem relateret til upload fejlfejl.
– Løst et problem relateret til dårlig timing af scan-thread start / stop meddelelser.

Version 3.1.67.654
* Rettet et problem, hvor filer kodet med unicode normaliseringsformular,  ikke ville blive uploadet korrekt på Windows
* Rettet et problem, hvor klienten kunne sætte sig fast ved initialisering efter færdiggørelsen af backup
* Rettet et problem, hvor klienten ikke ville dele mapper, indtil genstart / genopkobling af klienten

Ældre opdateringer

Version 3.1.66.641
– Opdateret nogle få oversættelser
– Rettet småfejl

Version 3.1.62.577
– Tilføjet en brugergrænseflade til synkroniseringsfejl
– Håndter og omskrivning af sti/filnavne med ikke understøttede navne og tegn i synkroniseringsmappen
– Løst et problem, hvor synkronisering kunne sidde fast ved at downloade den samme ugyldige revision af en fil
– rettet en fejl, der forårsagede at JottaCloud stoppede

Version 3.1.63.587
– Rettet et problem, der kan forårsage mislykket synkronisering af filer fra Windows-klienter

Version 3.1.62.579
– Retter en fejl hvor klienten ved en fejl kunne melde “ikke mere plads på disken”

Version 3.1.63.587
– Rettet et problem, der kan forårsage synkronisering af filer fra Windows-klienter til at mislykkes

Version 3.1.61.564
– Tilføjet underretninger på billeder
– Rettet et problem, hvor klienten ikke ville modtage underretninger fra serveren, selv hvis den er tilsluttet
– Rettet et par forkerte oversættelser
– Forberedt software til to trins godkendelse

Version 3.1.60.545
– Nye ikoner!
– Rettet et problem der kunne få JottaCloud til at crashe
– Forbedret fejlhåndtering under upload
– Visning af filer baseret på 1024 pixels i stedet for 1000 pixels

Version 3.1.58.526
– Rettet en fejl ved download af filer med meget lange filnavne
– Forbedret styring af lukkede backupkonti

Version 3.1.57.514
– rettet et problem der periodisk kunne forhindre synkronisering

Version 3.1.57.511
– Opdateret og forbedret clientlogging
– Forbedret håndtering af ID´s i upload databasen

Version 3.1.57.508
– Rettet et problem ved genoprettelse til Jottacloud ved startup
– Rettet en systemfejl
– Rettet og forbedret hukommelsessyring
– Rettet Mib til MB når størrelse på filer vises.

Version 3.1.56.500
– Tilføjet validering af Proxy indstillinger
– Support for login med telefonnummer
– Support for download af filer med mere end 256 karakterer
– Forbedre opstartshastighed og vedligehold i baggrunden mens Jotta er opdateret
– Rettet enkelte fejl i oversættelse
– Rettet en fejl i Windows hvor et drev tilføjet (F.eks. k:), kunne vise forkert backupstatus

Version 3.1.55.483
Fejl rettet under installation der medførte at denne ikke kunne gennemføres
Fejl rettet i forbindelse med at reetablere forbindelse efter hvile
Tilføjet JottaCloud logo i login-vinduet
Tilføjet og rettet enkelte oversættelser

Version 3.1.54.474
Fejl rettet i forbindelse med validering enkelte brugere ved login

Version 3.1.52.471
Fejl rettet i forbindelse med brugernavn og login
Fejl rettet i forbindelse med at downloade flere filer, hvor kun den første fil på listen blev downloadet

Mangler du stadig hjælp, så kontakt os

Alle henvendelser sendes e-mail til backup@careteam.dk.
Vi svarer normalt tilbage samme dag.

Pin It on Pinterest